Для чого потрібен дитячий психолог?
Як змінюється життя Вашої дитини і яку роль відіграє дитячий психолог у підтримці дітей?
Дитяча психологія – це широка галузь, яка охоплює знання про зростання і зміни людини від народження до підліткового віку і пояснює, як відбуваються ці важливі зміни. Чи відрізняються 3-річні діти від 7-річних та підлітків лише тим, що вони мають різний досвід, або це біологічні зміни, які відіграють ключову роль у формуванні індивіда?
Оскільки дитяча психологія намагається відповісти на численні запитання, дослідники і практикуючі часто поділяють розвиток дитини на певні сфери. Загалом, вони виділяють фізичний, когнітивний (мислення, навчання, пам’ять тощо) та соціальний/ емоційний розвиток дитини. Дитячі психологи намагаються зрозуміти кожен аспект розвитку, включаючи і те, як діти вчаться, думають, взаємодіють і емоційно реагують на оточуючих, знаходять друзів, розуміють емоції та особливості власного розвитку, їх темперамент та навички.
Етапи розвитку дитини відображаються у здібностях, такі як ходьба і розмова, які досягаються більшістю дітей у відповідному віці. Серед іншого, ми зацікавлені в тому, щоб пояснити, як діти досягають цих етапів і як індивідуальні, соціальні та культурні фактори впливають на те, як вони розвиваються.
- .
- Є групові правила, які необхідні для збереження безпеки кожного учасника, однак не всі діти готові їх дотримуватись з різних причин, наприклад якщо правила її ображають, або якщо дитина сприймає їх як покарання.
Отже: груповий психологічний тренінг це від слова тренувати. Тут тренуємо емоційний інтелект. Ціль не вирішувати проблеми, а здобувати і розвивати навики в емоційній сфері, щоб надалі проблем і не з‘являлося.
Цілі тренінга:
- навчати дітей розрізняти свої переживання і прислуховуватися до себе;
- попрактикувати екологічні способи вираження емоційних переживань;
- показати як відбувається здорова взаємодія між людьми, практикувати екологічні навики комунікації в групі,повчитися брати підтримку групи та давати її іншому.
Якщо запит відрізняється від цих цілей, тоді варто записатися на індивідуальну консультацію.
НА ІНДИВІДУАЛЬНІЙ КОНСУЛЬТАЦІЇ МОЖНА:
- з‘ясувати причини тих поведінкових проявів, що є у дитини;
- працювати з причинами, що відповідно вплине на зміну поведінки дитини;
- допомогти дитині справлятися з сильним страхом;
- допомогти виразити агресію та зняти причину її накопичення;
- підтримати дитину, щоб вона змогла виразити актуальні переживаннями та знайшла способи як з ними справлятися.
Отже: на індивідуальну психологічну консультацію можна записатися, якщо є певні труднощі чи проблеми в емоційній чи поведінковій сфері. Робота буде вестися саме з цими труднощами, що допоможе їх вирішити.
ЯК ПОЯСНИТИ ДИТИНІ ЩО РОБИТЬ ПСИХОЛОГ?
Пояснити чим саме займаються психологи можна на прикладі тренування і роботи тренера у спортзалі. У спортзалі на тренуванні можна підкачати тіло. На психологічному тренінгу, або в індивідуальній роботі з психологом можна «прокачати» емоції.
У спортзалі тренер для того, щоб підказати, який інструмент для чого використати. Якщо я хочу накачати руки – тренер запропонує, наприклад, гантелі. Гантелі – це інструмент. Я можу не знати як саме цими гантелями користуватися, тренер – підкаже і покаже як – це техніка.
Психолога можна обізвати тренером але в сфері емоційного. Психолог підкаже дитині інструмент, який допоможе виразити емоції, та покаже і допоможе спробувати техніку як саме цим інструментом користуватися.
Як і у спорті працювати з тренером можна в групі та індивідуально, точно так само і в сфері емоційного можлива робота на груповому тренінгу та на індивідуальній консультації.
Важливо:
- Тренер не приростить до моїх рук м’язи, не всуне гантелі в мої кишені, не примусить їх брати додому;
- Точно так психологічній роботі: психолог не може і не буде змінювати дитину, не примусить її щось робити чи не робити. Дитячий психолог створює безпечну атмосферу, в якій дитина може попрактикувати нові способи взаємодії з своїм емоційним світом, і якщо вони їй підходять, спиратися на них в своєму житті.
ПС: і тренери і психологи бувають різні, і методи роботи, на жаль, бувають не найкращі. Ми тут про хороших тренерів і хороших психологів.
Наші психологи

Спеціалізація: психолог, тренерка, спеціаліст по роботі з дітьми
Освіта: Національний університет “Києво-Могилянська академія”, Київський гештальт університет
Напрямки роботи: тренінги, лекції для дітей та батьків, індивідуальні консультації для дітей та батьків
Засновниця та ведуча Шум Гармонії: психологічні тренінги для дітей та батьків

Спеціалізація: психолог, тренерка, спеціаліст по роботі з підлітками
Освіта: Педагогічний університет ім. Драгоманова (психологія); Інститут інтегративної психології, курси тренерської майстерності, робота з дітьми та підлітками
Напрямки роботи: тренінги, лекції, індивідуальні консультації дітей та батьків
Співзасновниця та ведуча тренерка Комунікативного клубу для підлітків
(063) 127 14 43